Maak een goede eerste indruk.
Spreek de taal van je bezoeker.
Creëer waardevolle content.
Bouw een sterke merkidentiteit met content marketing.
Zorgen voor de juiste content is niet eenvoudig. Goed geschreven teksten dragen namelijk bij aan je vindbaarheid in zoekmachines als Google.
Meer informatieOnze projecten bekijkenWat is content marketing?
Content marketing is het informeren, opleiden en communiceren met klanten zonder reclame of verkoop toe te passen. Content Marketing richt zich op de productie en verspreiding van content die relevant, informatief of leuk is voor jouw doelgroep of persona’s. Ditt kan een ijzersterke tekst zijn, maar ook video’s, infographics, whitepapers of andere content.
Het doel van Content marketing is om op het juiste moment jouw doelgroep te voorzien van content waar zij naar op zoek zijn in hun klantreis oftewel de customer journey. Je informeert, overtuigt of helpt je bezoekers daadwerkelijk verder en verbindt ze aan jouw producten en merk.
Waarom content marketing toepassen?
Simpel gezegd? Je bereikt meer leads en/of lezers sneller doordat ze jouw content interessant vinden. Content marketing speelt in op de problemen of behoeftes waar jouw doelgroep mee zit. Je zorgt er zo voor dat je optimaal inspeelt op de touch points van je klant. Zo biedt je jouw klant waardevolle informatie en creëer je vertrouwen.
- – Verhoging in leads.
- – Spreek je doelgroep aan.
- – Breidt je merk uit
- – Val meer op
- – Conversie verhogen
- – Meetbaar resultaat
Waarom content marketing toepassen?
Steeds meer organisaties omarmen de kracht van content marketing. Waarschijnlijk vraag jij je nu af wat kan content marketing betekenen voor mijn organisatie.
Bedrijven en mensen willen verhalen horen en geïnspireerd worden. Bedrijven zien (steeds vaker) in dat het delen van verhalen die mensen interesseren met content marketing een veel efficiëntere en effectievere manier is dan aan de hand van traditionele advertenties. Dit geldt niet alleen voor de korte, maar vooral ook voor op de langere termijn.
Klanten voelen meer vrijheid en vertrouwen in jouw product. Door waardevolle & interessante kennis te delen en je online platform te voorzien van overtuigende teksten, creëer je vertrouwen en leren jij en je doelgroep elkaar beter kennen. Zo bouw je snel waardevolle relaties op en dat betaalt zich terug in een verhoogde conversie en trouwere klanten. Bovendien draagt content marketing in samenwerking met zoekmachine optimalisatie (SEO) bij aan een betere vindbaarheid in de zoekmachines.
Betere online vindbaarheid. De effectiviteit van een online platform wordt dus vergroot met een content strategie die in het teken staat van de behoeftes en problemen van jouw specifieke doelgroep. De uitwerking van jouw content strategie is uniek voor jouw specifieke organisatie. Naast de doelgroep is deze namelijk afhankelijk van de doelstellingen van jouw organisatie. Voordat je content marketing gaat toepassen, is het dus essentieel dat je duidelijke doelstellingen voor ogen hebt en dat je weet welke doelgroep je aan wil spreken. Deze onderdelen vormen de basis voor het toepassen van content marketing.
Waar moet ik beginnen?
Zorgen voor duidelijke doelstellingen en het hebben van een gedetailleerde omschrijving van jouw specifieke doelgroep(en) vormen de basis voor je content strategie. Als je jouw doelgroep eenmaal kent, weet je welke interesses, problemen en eigenschappen jouw potentiële klanten hebben. Je content strategie moet zich vormen aan de hand van jouw doelgroep, maar moet daarnaast afgestemd worden op het aanbod en de doelstellingen van jouw bedrijf. Het verkopen van een product vereist bijvoorbeeld een andere aanpak dan het aanbieden van een dienst. Wanneer je jouw doelgroep en doelstellingen eenmaal duidelijk op papier te hebt kun je vervolgens beginnen aan een strategie die past bij je bedrijf.
Op het gebied van content marketing zijn er nauwelijk best practises. Wij raden aan om samen met een content marketeer te bekijken wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie en hoe je jouw bedrijf het beste kunt onderscheiden van de concurrentie. Een content marketeer kan je bovendien helpen bij het creëren, plannen en inrichten van de content. Hierna volgt dan weer de uitdaging om deze content te doen verspreiden. Dit kan bijvoorbeeld gedaan worden aan de hand van online marketing.
Door samen content marketing en online marketing in te zetten zorg je ervoor dat deze elkaar versterken. Een voorbeeld: Wanneer je bijvoorbeeld waardevolle content aanbiedt, kun je deze promoten aan de hand van online marketing technieken als zoekmachine marketing waaronder SEO en SEA. Aan de andere kant wordt de effectiviteit van je online marketing campagnes verhoogd, omdat het makkelijker is om content te promoten wanneer je doelgroep daadwerkelijk geïnteresseerd is in de informatie die ze voorgeschoteld krijgen. Bovendien verkoopt waardevolle content zichzelf wanneer content door lezers onderling wordt gedeeld.
Content marketing is een doorlopend proces. Dit komt doordat de interesses, eigenschappen en problemen van je doelgroep voortdurend veranderen. Bovendien moeten bestaande relaties worden onderhouden met nieuwe content. Je zult echter zien dat je investering steeds meer zijn vruchten begint af te werpen naarmate de relatie met je doelgroep groeit. Dit resulteert uiteindelijk in meer resultaat in de vorm van aankopen, afgenomen diensten, online interactie(s) en positieve mond-op-mondreclame.
Welke content moet ik bieden?
Er zijn ontzettend veel mogelijkheden als het gaat om het creëren van content. Zo kun je bijvoorbeeld met behulp van een probleemoplossend Whitepaper een veelvoorkomende vraag van je doelgroep beantwoorden. Of Misschien werkt een afbeelding of een video in sommige gevallen nog vele malen beter. Of met het inrichten van bijvoorbeeld een forum of het opstellen van een FAQ (veelgestelde vragen) kun je de vragen van je doelgroep beter en sneller beantwoorden. Bovendien bespaar je uiteindelijk kosten, omdat je zelf minder tijd hoeft te besteden aan het beantwoorden van vragen, bijvoorbeeld dat je klantenservice meerdere malen overrompeld wordt met dezelfde vragen.
Veel content is dus uniek en persoonlijk. Er zijn echter een aantal onderdelen van content marketing die van toegevoegde waarde zijn voor bijna elke organisatie. Naast het creëren van goede content is het namelijk ook belangrijk dat de content toegankelijk wordt gemaakt voor je doelgroep. In samenwerking met een content marketeer kun je vaststellen op welke manier deze vormen van content jou kunnen helpen om je content strategie naar een hoger niveau te tillen:
- Storytelling:
– Jouw bedrijf voorzien van een verhaal en een ‘verbale’ huisstijl.
- Blog/nieuwsberichten:
– Aan de hand van tekst en/of beeld.
- Mail/nieuwsbrief:
– Een persoonlijke en/of een geautomatiseerde mailstrategie.
- Stel buyer persona’s op:
– Krijg inzicht in de eigenschappen, problemen en wensen van je doelgroep
- Social media:
– Ga de interactie aan met je doelgroep, verspreid en creëer content
Vertel je verhaal met content marketing
Door het inzetten van content marketing wordt jouw verhaal duidelijk verteld naar de klant.
Onze aanpak
Wij hanteren een strakke aanpak waardoor jouw project op tijd wordt afgeleverd.
-
1
Eerste gesprek
Als eerst bespreken we het project met jou. Hierbij vragen we bijvoorbeeld naar je doelstellingen, doelgroep en wat je wil bereiken met de website.
-
2
Analyse & offerte
We bekijken je project nauwkeurig. We maken een transparante offerte op aan de hand van jouw wensen, met duidelijke projectprijzen.
-
3
Website bouwen
We gaan aan de slag, bouwen jouw website volgens onze doelgerichte visie en jouw wensen. We houden rekening met het design en de technische aspecten.
-
4
Oplevering & nazorg
De website wordt opgeleverd aan de hand van de deadline. Daarbij zorgen we dat de website optimaal werkt, zodat het een sales-kanon wordt.